måndag 2 januari 2012

Skål och välkommen!

Jag firar in det nya året på salongen med en kopp kaffe! (Det är inte kaffe i glaset ni ser ovan!) Naglarna på bilden är dom jag gjorde i all hast innan nyår, väldigt slarvigt gjorda men kanske ett litet prov på vad som komma skall. Naglar med djurmönster var väldigt inne 2011, men jag tippar på att trenden fortsätter även under 2012. Det tar ju ett tag innan man vågar sig så dom. ;)

2011 var ett händelserikt år som jag tänkte summera lite. Eftersom jag jobbade det största delen av sommaren var det även mitt vitaste år, i brist på solbränna alltså. ;) Bloggen startades i mars och har sen dess haft över 2700 besökare. Jättekul!

Det tog mig nästan ett år att inse att det märke jag jobbade med inte var nåt för mig och jag och min kollega Helena, från Harmoni Avesta, drog till Stockholm och gick en vidareutbildning för Bio Sculpture. Redan dag ett kände nog vi båda två att vi hade hittat rätt. Vilket märke! Den utbildningen var nog årets händelse, alla gånger!

Jag har också hunnit med att bygga upp förrådet av nailart rätt rejält. Det finns allt från olika sorters stickers till folie och många olika typer och färger av glitter att välja mellan. Var inte rädda för att fråga efter sådana saker. Även om man "bara" vill ha en vanlig  vit fransk så kan man göra mycket olika saker med den också.  Allt ifrån lite tuffare grejer till vackra brudnaglar som är diskreta men med lite extra bling på.

Innan jul var det ganska rushigt och många valde att dekorera sina egna naglar lite extra vilket var superroligt! Det var fullt både på hår- och nagelfronten här på salongen. Året fick inte ett lika bra avslut då Marias farfar och Lemas svärfar gick bort på julafton. Detta ledde till en stor begravning och därav nästan folktom salong.

Tyvärr fick jag lov att tacka nej till flera förfrågningar om naglar som kom in lite för sent. Tycker att det är jättetråkigt när jag måste tacka nej när jag dessutom hade några tider lediga i början av veckan. Först till kvarn och förhoppningar om lite framförhållning till nästa nyår. Även om vi brukar kunna ta emot med kort varsel så är det svårt när det är högsäsong för att vara vacker. ;)

Men nytt år betyder också nya friska tag och även om jag inte ska vara för personlig i den här bloggen så måste jag ju i alla fall skvallra om en av mina julklappar; en utbildning i fransförlängning! :D Så i mitten av februari bär det åter igen av till Stockholm för några dagar i skolbänken! Efter dom dagarna väntar ett par månaders praktik "hemma" i salongen med fransförlängningar till elevpris då jag kommer behöva många att öva på. Det blir snyggt, men räkna med att det kommer att ta tid i början. :)

Ja, det var en liten tillbakablick och tjuvtitt på vad som komma skall! Nu ger jag mig in på ett nytt år med många koppar kaffe! ;)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar