måndag 6 augusti 2012

Bokning och certifiering!

Nu har undertecknad vart alldeles för dålig på att blogga. Inte ens kunde jag skriva när och att jag har semester! ;)  En väldigt välförtjänt semester, om inte annat, och på torsdag är jag tillbaka på salongen igen.

Under semestern tog jag mig iaf tid till att åka till Aspudden och göra mitt prov, för att äntligen bli en certifierad Eyelash Designer! Det gick som ni ser ovan ganska bra! :) Ett bevis på att faktiskt är bra på det jag gör.

Just nu sitter jag och filar på ett bokningsystem hos TimeCenter. För tyvärr fungerar det inte bra att ringa och boka tid eftersom jag dels inte har någon mottagning där jag sitter och gör fransar och dels tar det väldigt mycket tid från kunden som jag sitter och jobbar med då det oftast tar 5-10 min per samtal. Bokning per SMS funkar bra för dom flesta men jag bokar aldrig in en föreslagen tid i min kalender innan kunden har bekräftat den. Svarar man inte på SMSet på flera timmar eller nån dag så har tiden vissa gånger hunnit gå till någon annan . Svarar man inom några minuter eller preliminärbokar tiden så finns den självklart kvar! :) Jag hoppas lösningen på dessa problem stavas TimeCenter! En onlinebokning där ni själva kan se och boka in tider när ni vill, nästan helt utan min inblandning. ;)

Självklart kommer man fortfarande att kunna boka in tid för återbesök/påfyllning om man ändå är hos mig! :)

Förhoppningsvis kommer hela bokningen att vara klar och redo för nya inbokningar imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar