onsdag 6 juli 2011

Dagens...och gårdagens naglar!

Igår var jag tillbaka i Jakobsberg, på salongen där jag utbildade mig förra hösten, för en lite uppdatering. Mycket trevligt! Där går nu min kompis Therese, som även håller på med smink här hos oss, så jag passade på att ta mig en elevbehandling. Så här fina naglar fick jag: 


Det var roligt att för en gångs skull få säga till nån hur dom skulle göra. Jo, det händer väl att man får göra helt vad man vill med andras naglar också, men när man svävar ut för mycket så brukar det bli stopp. ;) Halva fransken är nu lila, den andra är i blått glitter. Alltid kul med nåt nytt! Och Therese är så duktig!

Idag är jag åter på salongen och redo för kunder. Har en hel del att göra resten av veckan, och resten av dagen också för den delen, men dom här har jag hunnit med hittills:
                            
                                  

Den här kunden hade så långa och fina nagelbäddar (det som är rosa under själva nagelplattan), det är en fröjd att jobba med sådana naglar! :) Vi på salongen trodde att det skulle bli lugnt med kunder nu i juli eftersom alla vill ligga och lapa sol på stranden. Men det droppar in nya förlängningar från dom som inte kan eller får ha när dom jobbar hela tiden. Men det är klart, man vill väl vara snygg när man ligger på stranden. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar