fredag 15 juli 2011

Tid...

Har en lugn dag på salongen, än så länge. Verkar som hela Enköping sover. Kan ju bero på vädret. Lite duggregn som kommer snett uppifrån verkar hålla dom flesta borta. Mina kunden börjar inte droppa in förrän vid två, men sen är det full fart till kvällen!

Började i bilen hit fundera på det här med tid. I början när man ska lära sig någonting så tar ju allt oftast väldigt lång tid. Just med naglar är det ju en del moment som ska kommas ihåg, men även kundkontakten är ju faktiskt rätt så viktigt. Att lära sig att göra två saker samtidigt. Tur att man är av det kvinnliga könet! ;) Med tiden börjar det gå fortare och man lär sig att både göra saker snabbare och kanske hittar sätt att göra saker enklare på. Hittar sin egen stil!

Jag har aldrig marknadsfört mig som att vara snabbast i hela världen, det är jag helt enkelt inte, även om jag fortfarande blir snabbare hela tiden. Jag prioriterar helt enkelt att vara noggrann i mitt jobb och låter det hellre ta en kvart extra och istället få till en snygg fransk eller dekorationer som både jag och kunden är nöjda med. Jag gör hellre ett bra jobb som jag kan vara stol över när kunden kommer på återbesök och som tål att visas upp. Det är ju faktiskt fina naglar som är den bästa reklamen!


Att hafsa ihop naglar på en dryg timme kommer jag aldrig att göra, och aldrig klara av. Den dagen jag gör det har jag ingen passion för jobbet kvar, och då slutar jag hellre. Men jag älskar verkligen mitt jobb och hoppas att det dagen aldrig kommer! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar