måndag 11 april 2011

Måndag och lagom mycket kaos

Att börja en måndag med att försöka betala mina, eller framförallt företagets räkningar, är inte att rekommendera. Eftersom jag får in en del kontanter så är man ju van att använda sådana, som en utav dom sista människorna i Sverige som faktiskt har pengar i plånboken. ;) Men det är ju svårt att betala räkningar med kontanter, om man inte ska betala ytterligare pengar i avgifter. Men att komma ihåg sina koder till kort man aldrig börjat använda är nästan värre! Är det en kinkig automat är det dessutom inte så lätt. Jaja, nu har jag iaf lärt mig att sätta in pengar i insättningsautomaten.Det underlättade en del!

Väl tillbaka i salongen, som jag hade sprungit till en gång extra för att leta rätt på koder till korten, väntade en modell till pedikyr. Även om man inte vill tro det så är det lite skillnad på att göra tånaglar och sådana som finns på händerna. Lite ostyrligare och mindre yta att jobba på. För dom som funderar på att komma och göra en pedikyr så kan jag rekommendera att ha öppna skor på sig, då behöver man inte vänta på salongen torktiden ut. Dags att försöka göra pedikyr på sig själv. Om jag kan vika ihop mig själv så pass vill säga. ;) Än är behovet av att visa upp sina tår inte så påträngande, om man säger så. Även om jag funderade på om jag skulle ha pumps på mig imorse. Kanske på onsdag om vädret håller i sig.

Imorgon, på min "lediga" dag ska jag försöka göra en lite plantering med blommor som vi köpte ifrån Sycklinge trädgård. 24 penséer för 150 kr är inte fel. Även fast jag satt och funderade på om jag verkligen skulle göra av med så många så verkar det inte bli nåt problem. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar