onsdag 21 september 2011

Naglar på pinne! ;)


Det är onsdag hela dagen och jag har just haft äran att ha en Cavi-Lipokund! Tänkte passa på att visa vad jag sitter och "leker" med när jag inte har nåt bättre för mig. ;) Med tippar som är klistrade på en orangepinne kan man ha mycket kul, som ni ser! Eftersom jag har bestämt mig för att inte göra om mina egna naglar, utan vill utvärdera mitt nya material och se vad det går för, så får tipparna tjänstgöra som övnings/lekmaterial. Har haft naglarna sen kursen för två veckor sen och det finns inte ett tillstymmelse till släpp. Mina naglar kan annars vara lite "omöjliga" att ha att göra med med släpp av många olika typer av material, men detta sitter! Ja...om man inte räknar med den hundarna bröt på mig, men det är en helt annan, och smärtsam historia. ;) Däremot var det väldigt kul att se att min egen nagel under materialet inte var skadad då den enbart är minimalt filad på.

Naglarna ovan är gjorda med Bio Sculpture, den längst till vänster är den enda jag har använt nåt annat än Bios färger på, där har jag tillsatt lite rött glitter också. Men när man som jag redan har jobbat mycket med glitter så är "vanlig" pigmenterad gelé nåt nytt och spännande. ;) Även om jag hitta mycket inspiration på nätet så blir det ju lite annorlunda när man ska göra det själv. Helt plötsligt har man fått en helt annan idé man måste testa! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar