lördag 10 september 2011

Nytt certifikat!

Veckan som var bjöd som bekant på en kurs i nya (för mig) märket Bio Sculpture. Bio har funnits i Sverige i tio år men är okänt för många, men dom som säger att om man börjar med Bio så går man aldrig tillbaka förstår jag mycket väl! :) Man jobbar mycket med helfärger, som på nageln nedan. Den nageln sitter på mig och är gjord av Helena från Harmoni Avesta, turkos gelé som sedan fick lite vitt i sig och blev marmorerad. Har gjort alla mina naglar i denna färg nu och TRIVS, men det är svårt att få det lika fint som Helena. Alltid lättare att göra på någon annan när man inte har gjort det förut. ;)



Nageln nedan är gjord av mig, på Helena, och är en förstärkning i helfärg, även här har jag fått med lite vitt och marmorerat.
 Nageln nedan är en fransk förlängd nagel med lite lila "lull lull" på. Bio går ju självklart att göra i andra färger än bara helfärger eller liknande. Fransk i olika färger (alla "helfärger" kan ju naturligtvis göras som fransk) och sen kan man ju även jobba med glitter på samma sätt som jag gjort innan. 
Veckan som kommer har jag en del bokningar men luckor för dom som vill komma och testa finns självklart! :) Om du prövat andra material och det helt enkelt inte funkat på dig så är du hjärtligt välkommen att pröva detta. Eftersom man varken använder bonding/primer eller filar i någon större utsträckning på den egna nageln så blir dom inte heller förstörda på samma sätt som med akryl eller gelé där nageln behöver förberedas på ett annat sätt.

Ett plus i kanten är ju att gelén inte behöver filas bort, man löser istället bort den med remover. ;) Som sagt; hjärtligt välkommen att pröva.

September ut så tar jag endast 400 kr för förstärkning med färg eller fransk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar